L’Automòbil Club d’Andorra, FEDA, Crèdit Andorrà i el Comú d’Escaldes Engordany han presentat aquest matí la cinquena edició de la Jornada de Mobilitat Elèctrica, l’ocasió de seguir fomentant una mobilitat sostenible i de futur al país.

La cinquena Jornada de la Mobilitat Elèctrica (JME2018) organitzada per FEDA i l’Automòbil Club d’Andorra, amb el patrocini de Crèdit Andorrà i del Comú d’Escaldes Engordany, es desenvoluparà entre les 10 i les 20 hores del pròxim dissabte 12 de maig al Prat del Roure. Aquesta JME2018 és una oportunitat única per a tots els ciutadans de conèixer totes les opcions que dona la mobilitat elèctrica i de provar-ho personalment.
El cònsol menor d’Escaldes Engordany, Marc Calvet, ha reiterat la seva satisfacció de poder col·laborar en accions com aquesta, que permeten conscienciar la població i contribuir en un futur més sostenible. Ha recordat que l’elèctrica és la mobilitat de demà i que necessita la implicació de totes les entitats.
Albert Moles, director general de FEDA, ha insistit en el fet que aquesta iniciativa és la base d’un projecte de país que “va més enllà de l’elèctric, sent una opció de canvi en la mobilitat i un canvi de model que cal acompanyar entre tots”. La mobilitat elèctrica representa avui al país un 5% de les matriculacions (aproximadament uns 300 vehicles) però FEDA censa 8.700 carregues a l’any, de les quals uns 365 són de vehicles estrangers, fet que confirma que la tendència de mobilitat elèctrica és cada vegada més important, fins i tot en viatges llargs.
El director màrqueting del Crèdit Andorrà, Joan Ramon Mas, ha recordat l’adhesió de l’entitat al Pacte Mundial de les Nacions Unides i la voluntat de ser un dels actors que contribueixi a minimitzar l’impacte medi ambiental. El patrocini de la JME2018 entra en aquesta lògica de responsabilització amb l’entorn i permet seguir posicionant Andorra com a un país capdavanter.
Antoni Sasplugas, secretari general de l’Automòbil Club d’Andorra, entitat que s’ha sumat a la iniciativa des del 2015, vol “fer prendre consciència a la població que aquí també és possible fer el gir a la mobilitat del futur, i sobretot en l’entorn urbà. La
mobilitat elèctrica a Andorra té tota la seva cabuda, tal com ho han demostrat altres països com Noruega, on un 50% dels cotxes matriculats són elèctrics”.
La JME2018 del 12 de maig és una jornada de divulgació que pretén ser l’aparador de la tecnologia i dels ginys que existeixen en l'àmbit de la mobilitat elèctrica.
Una ocasió perfecta de donar a conèixer les oportunitats d’aquest sector qui proposa cada dia més oferta tant a nivell de vehicles, com de motos, bicicletes o encara 'segways' i patinets. Enguany comptarà amb el doble d’expositors de cotxes que l’any passat, amb aproximadament uns 30 models i el triple d’expositors de bicicletes i motos elèctriques, assolint una representació de més o menys 60 models.
La gran novetat d’aquest any serà un 'Electro clípol', la versió elèctrica del clípol de tota la vida amb un recorregut marcat. Aquest clípol vol ser el reflex de la visió de futur del transport públic andorrà. Un transport més eficient, en adhesió amb les persones i amb l’entorn natural. La jornada comptarà també amb el sorteig d’una bicicleta elèctrica.
Un dia per fer divulgació i pedagogia entre els assistents i per descobrir, conèixer i fins i tot provar totes les novetats i tendències de la mobilitat elèctrica.

Dades de la Jornada de la Mobilitat Elèctrica 2018
Què és? És un espai de trobada al voltant del futur de la mobilitat sostenible. Serà la cinquena edició.
Objectiu: promoure la mobilitat sostenible en tots els seus sentits a Andorra i donar a conèixer les opcions que tenim respecte a aquest tipus de mobilitat al Principat. Transmetre als ciutadans aquest sentiment que una mobilitat més sostenible és possible.
Data: Dissabte 12 de maig, de 10 del matí a 8 del vespre.
Lloc: Prat del Roure - Escaldes-Engordany.