El Comú d’Ordino s'ha sumat a la Llum Verda de FEDA i és la primera administració comunal en rebre el segell que acredita que tota l'energia consumida en els seus edificis és d'origen renovable. L'entrada del comú ordinenc s'ha plasmat aquest dilluns, amb l’enganxada de l’adhesiu a l’edifici administratiu, amb la presència del director general de FEDA, Albert Moles, i la cònsol major de la parròquia, Maria del Mar Coma.

El consum de Llum Verda d’origen hidroelèctric nacional respon a un compromís de l’administració amb la reducció de la petjada de carboni i el desenvolupament de les energies renovables del país”, segons ha dit la cònsol major. Per la seva part Moles, ha celebrat que la corporació, faci un pas més en aquest compromís per reduir la petjada ambiental, un objectiu de país i global, i concretament en el marc d'esdevenir Reserva de la Biosfera. “Aliances com aquesta són claus per al desenvolupament sostenible d’Andorra”, ha explicat.

El segell de Llum Verda va néixer amb l’objectiu de fomentar la transició energètica i donar una eina a les empreses i institucions que vulguin acreditar el seu compromís. A part d'això, FEDA treballa per incrementar la producció d’electricitat nacional amb origen renovable i fomentar la priorització de l’estalvi com a principal eina de sostenibilitat energètica. En paral·lel, és important que institucions com els comuns apostin per consumir tota l’electricitat d’origen renovable certificada, una manera de reduir les seves emissions de gasos amb efecte d’hivernacle.

En el cas d'Ordino, representa una reducció de la seva petjada de carboni de més de 153 tones de CO₂eq. Entre els equipaments que mostraran la certificació, també s’inclouen els edificis de serveis per compartir la informació amb els usuaris com l’edifici sociocultural L’Estudi, el CEO o equipaments que s’adrecen al turista, com la Casa de la Muntanya o l’oficina del Parc natural de la vall de Sorteny.