La CEA premia les polítiques de FEDA per la igualtat de gènere

Nerea Moreno rep el Premi CEA a la igualtat 2024

La Confederació Empresarial d’Andorra (CEA) ha premiat FEDA com l’empresa del país que millor treballa la igualtat de gènere en l’edició 2024 dels Premis CEA. Aquest guardó s’ha assolit gràcies a les accions que ha fet el grup per tal de garantir la igualtat efectiva entre homes i dones en els llocs de treball, el fet de garantir la conciliació laboral i familiar o la reducció de la bretxa salarial. Aquestes i d’altres accions queden recollides en el segon pla d’Igualtat de FEDA, que fa un pas més vers el que ja va apuntar un primer pla pioner.

Cal recordar que FEDA va redactar el seu primer pla d’igualtat abans que el Govern establís l’obligatorietat a que les empreses haguessin de tenir aprovat i presentat documents d’aquestes característiques. El 2023 l’organització va redactar un nou pla, aprofundint en les mesures i accions per revertir les desigualtats que han permès identificar la recollida de dades i l’anàlisi d’aquestes per part del comitè d’ètica i igualtat de la companyia. El nou pla d’igualtat de FEDA introdueix l’aplicació de la discriminació positiva en els processos de selecció per afavorir la contractació de dones.

En el moment de recollir el premi, la directora de Sostenibilitat, Comunicació i Clientela de FEDA, i membre del comitè d’ètica i igualtat, Nerea Moreno, ha destacat l’esforç que fa el grup per revertir les desigualtats, tot i que els resultats d’alguns dels indicadors no siguin encara idonis. Precisament, ha denunciat que “el masclisme predomina en la societat i els rols de gènere continuen molt estesos” i ha animat a les empreses a exercir la responsabilitat de fer-hi front, tot defensant la voluntat de FEDA de continuar sent referent per a empreses i entitats del país. Segons Moreno, un dels àmbits que millor exemplifica aquestes desigualtats és el de la conciliació i el desenvolupament professional de les dones.

A banda de mesures per a la contractació i selecció, així com en els àmbits de la conciliació, la corresponsabilitat, la retribució i la valoració dels llocs de treball, FEDA també aplica mesures en les àrees de la formació, la visibilització de les dones, l’ús del llenguatge inclusiu, la salut laboral i la prevenció de l’assetjament.

FEDA premia BOMOSA pel seu compromís amb la sostenibilitat

En els mateixos premis CEA, FEDA patrocina i entrega el guardó a l’empresa més sostenible. Enguany aquest se l’ha endut BOMOSA, per la seva vessant de consultoria estratègica adreçada a la sostenibilitat. Entre els mèrits fets per la companyia cal posar en valor que la seva vessant de consultoria ha apostat, de manera clara i directa, per projectes sostenibles i per mitigar la petjada de carboni dels seus clients. A més a més, BOMOSA ha estat pioner pel que fa a les propostes d’entrada en el mercat de crèdits de carboni, un sistema d’abast mundial per a consolidar la reducció de les emissions dels gasos amb efecte d’hivernacle. En aquest sentit, cal ressaltar el remarcat caràcter vers la transició energètica de les seves propostes així com refermar el compromís de ser un aliat estratègic per als seus clients per assolir una sostenibilitat energètica i ambiental cada cop més gran.