En el marc d’un acord de col·laboració establert entre l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) i Forces Elèctriques d’Andorra (FEDA), un equip andorrà participarà per primera vegada en una prova automobilística utilitzant un vehicle elèctric, la qual cosa significa que ho farà sense produir cap tipus d’emissió de CO2.

L’equip FEDA ZERO-e alinearà el primer cotxe elèctric matriculat al Principat i ho farà amb una tripulació d’ampli prestigi esportiu, formada per Alex Bercianos i Ester Carreras. L’acord entre FEDA i l’ACA se centra de moment en la participació en l’EcoRallyRACC, prova de regularitat per a vehicles respectuosos amb el medi ambient que es disputarà el dia 29 de juny a Barcelona i carreteres confrontants. L’equip també competirà en la categoria de vehicles de baix consum amb un Ford pilotat per Ingrid Rossell.

Aquest esdeveniment encaixa perfectament amb l’objectiu de l’equip andorrà que és el de mostrar el compromís amb el futur de la mobilitat de les persones i la seva eficiència, fomentant l’ús dels nous vehicles de tecnologies dissenyades per estalviar energia, protegir el medi ambient i conscienciar els conductors per canviar els seus hàbits de conducció.

FEDA, (Forces Elèctriques d’Andorra), participa en aquest projecte com una fase més de la seva implicació amb el medi ambient, les energies renovables i com un pilar bàsic per al desenvolupament sostenible d’Andorra. FEDA creu i treballa cada dia per a una mobilitat més eficient, fet demostrat per l’adquisició ara fa 2 anys del primer vehicle elèctric que s’ha matriculat al Principat, precisament una de les dues unitats que utilitzarà l’equip FEDA ZERO-e, un Citroën C-Zero, vehicle de 67 CV i 100 km d’autonomia.

A aquest automòbil completament net que estarà inscrit en la categoria Electro Sèries (vehicles equipats amb motor elèctric), s’afegirà una segona unitat enquadrada en la categoria Eco2, reservada a vehicles amb motor de gasolina fins a 1.600cc que emetin menys de 120 gr de CO2. Aquest vehicle serà un Ford Focus 1.0 EcoBoost que conduirà un equip íntegrament femení, Ingrid Rosell i Ester Farga.

La participació en l’EcoRallyRACC és la primera col·laboració entre Forces Elèctriques d’Andorra. L’ACA en el camp de la mobilitat sostenible, acord que podria tenir continuïtat en el futur. Des de la creació de FEDA, totes les actuacions d’aquesta empresa pública han tingut com a objectiu la preservació del medi ambient, amb accions àmplies i contínues en el temps. La participació s’enquadra a més en el 25è aniversari de la companyia, una efemèride que coincideix amb l’estrena d’una nova imatge de la companyia, que també lluiran els cotxes participants.

L’Automòbil Club d’Andorra també es destaca pel seu compromís amb la preservació de l’entorn, un aspecte contemplat en les proves esportives que organitza.

Dades bàsiques de l’EcoRallyRACC

Dissabte, 29 de juny

11h, sortida des de Barcelona (Arc de Triomf)

70 km, quatre trams de regularitat