Definir el model de mobilitat d’Andorra és la primera fita que es marca la fundació Actua Tech, promoguda per FEDA, el Govern, Andorra Telecom i la Universitat d’Andorra, i que s’ha presentat públicament aquest dimarts. L’objectiu és estudiar els hàbits de mobilitat de la població i dels visitants i, posteriorment, impulsar projectes tecnològics per evitar col·lapses en moments de més trànsit. Durant la presentació, el director general de FEDA, Albert Moles, ha explicat que les energies renovables i les noves tecnologies juguen un paper clau en aquest projecte, que pot convertir Andorra en un referent en aquest àmbit com a Smart Country.

Moles ha situat com una possibilitat la potenciació dels vehicles elèctrics i l’habilitació de punts de recàrrega. Altres exemples serien crear aplicacions per saber en temps real les opcions de transport col·lectiu disponibles, potenciar i regular la possibilitat de compartir cotxe, crear un sistema de transport sota demanda especialment a zones poc poblades o apostar per un sistema públic de lloguer de bicicletes.

Per avançar en aquests projectes, la fundació Actua Tech començarà per recopilar informació en tots els àmbits de la mobilitat i el transport per, posteriorment, analitzar l’estat de la qüestió de forma global i definir el model de mobilitat d’Andorra.