El director general, Albert Moles, i el proviseur del Lycée Comte de Foix, Salvan Olivier, han signat aquest dijous un conveni de patrocini, pel qual FEDA donarà suport a un projecte de catorze alumnes del Lycée relacionat amb l’aprofitament de les energies renovables per a la calefacció. D'aquesta manera, aprofundim en la divulgació de la transició energètica i la sostenibilitat, elements cabdals de l’activitat de l’organització, i especialment en l’àmbit educatiu.

Precisament, el projecte se centra en aquest objectiu a través de la producció amb energies renovables d’una manera aplicada. La iniciativa consisteix a col·laborar amb una empresa de Nantes en la fabricació d’un sistema de calefacció aero-solar de baixa tecnologia, ecològic i econòmic, per a habitatges. La instal·lació consta d’una part de panells i un microcontrolador que regula l’eficiència de la calefacció autònomament. Es calcula que els sistema permet estalviar un quart del consum de calefacció d’un espai de 40m2.

Els alumnes marxaran a Nantes del 5 al 10 de març i, seguint amb l’esperit de tot el projecte, utilitzaran el tren per minimitzar-ne la petjada de carboni. Tres dels dies seran dedicats íntegrament a pràctiques dins l’escola col·laboradora, Enerlog, amb formacions en enginyeria per construir els panells. També rebran formació sobre programació de microcontroladors Arduino. A més a més, faran visites de caràcter cultural i per conèixer una empresa naval.

Els alumnes compartiran el projecte a través de les xarxes socials mitjançant l’etiqueta #FEDAsuma. A la tornada de l’estada formativa presentaran el panell fabricat al MW Museu de l’electricitat. A més, visitaran diferents infraestructures de FEDA, per conèixer com es treballa, a escales més grans, l’eficiència energètica, la producció d’electricitat amb fonts renovables i les solucions per a la transició energètica.

Moles ha destacat que el jovent és el millor ambaixador que tenim per divulgar la importància de les energies renovables i els ha animat a formar-se per desenvolupar noves solucions durant la seva carrera professional. La col·laboració, però, anirà més enllà d’aquesta edició, perquè FEDA continuarà donant suport a projectes similars almenys els pròxims cinc anys, com es preveu al conveni. El tret comú és que sempre seran projectes relacionats amb les renovables.