El director general de FEDA, Albert Moles, i el secretari general de l’Automòbil Club d’Andorra, Antoni Sasplugas, han presentat avui la Jornada de la Mobilitat Elèctrica 2017 (JME17), que se celebrarà el pròxim dissabte 23 de setembre a la Plaça de la Rotonda d’Andorra la Vella. En la presentació, també hi han assistit el director de màrqueting de Crèdit Andorrà, Joan Ramon Mas -patrocinador oficial per segon any consecutiu de la Jornada-, i el conseller de medi ambient i innovació del Comú d’Andorra la Vella.

La JME17 pretén divulgar i apropar a la ciutadania la gran varietat d’opcions de mobilitat elèctrica que hi ha en el mercat i que permeten substituir en gran mesura els vehicles amb motor de combustió. A més, enguany, el Pla Engega 2017 ha volgut potenciar els vehicles elèctrics purs en detriment dels vehicles híbrids, ja que són més sostenibles.

Albert Moles ha volgut destacar que Andorra és un país capdavanter en mobilitat elèctrica. A més, ha posat èmfasi en la implicació de FEDA en el desplegament i ampliació de la xarxa de carregadors elèctrics a la via pública. En concret, ha recordat que el Principat ja compta amb 10 punts de càrrega amb 19 endolls disponibles i que, a partir d’aquest mes d’octubre, se n'instal·laran 9 més.

El director general de FEDA també ha destacat el gran nombre de càrregues que han fet els turistes al Principat, doncs ja se n'han comptabilitat unes 70. Entre els vehicles elèctrics estrangers i la flota andorrana ja s’han carregat més de 400.000 km de mobilitat, amb els beneficis que això implica sobre el medi ambient.

D’altra banda, el conseller de medi ambient i innovació del Comú de la capital, David Astrié, ha volgut aplaudir de nou aquesta iniciativa i ha mostrat la implicació constant per part del Comú d’Andorra la Vella en potenciar la mobilitat elèctrica i donar exemple a la ciutadania. El conseller també ha anunciat que el Comú està renovant el parc mòbil i que ja ha adquirit sis vehicles elèctrics. Astrié ha afegit que la nova ubicació d’enguany, la Plaça de la Rotonda, és una ubicació excel·lent, ja que és un espai visible, cèntric i de molt fàcil accés, tant per aquells ciutadans que vulguin gaudir de la jornada com també per als turistes.

Per la seva part, Joan Ramon Mas, ha destacat la implicació de l’entitat bancària amb la preservació del medi ambient del país així com la voluntat de promoure una mobilitat més neta i sostenible. A més, ha afegit que Crèdit Andorrà ja forma part del Pacte Mundial de les Nacions Unides i que l’entitat segueix promovent la Responsabilitat Social Corporativa per contribuir a l’assoliment dels diferents objectius de desenvolupament sostenible. Per finalitzar, ha anunciat que recentment el banc ha adquirit un vehicle d’empresa 100% elèctric.

El secretari general de l’Automòbil Club d’Andorra, Antoni Sasplugas, ha destacat que la voluntat de la Jornada de la Mobilitat Elèctrica és divulgar i fer pedagogia per tal que la societat conegui de primera mà la mobilitat elèctrica. Segons Sasplugas, el futur de la Jornada passa per englobar tots els aspectes de la mobilitat. També s’ha mostrat satisfet de com s’ha treballat a Andorra el projecte de mobilitat elèctrica, ja que s’han obtingut uns grans resultats gràcies a iniciatives com el Pla Engega. El següent pas, ha manifestat Sasplugas, és deixar enrere reticències respecte a l’autonomia dels vehicles elèctrics, perquè tant la tecnologia d’aquests vehicles com les infraestructures creades permeten ja fer distàncies llargues i viatjar amb total tranquil·litat.

Andorra és el tercer país del món amb més penetració de vehicles elèctrics sobre el total dels vehicles matriculats. En concret, un 4,8% dels vehicles matriculats en el 2016 van ser elèctrics, només per darrere de Noruega (23,3%) i Holanda (9,7%).