Els entorns del llac d’Engolasters tindran, l’estiu vinent, un nou aspecte. Unes grades, una zona lúdica i cultural amb jocs didàctics centrats en l’energia i l’aigua i unes casetes de fusta per ubicar-hi un punt d’informació i de lloguer de bicicletes conformen l’equipament que el Comú d’Encamp i FEDA posaran a l’angle nord de l’estany. Tal i com ha indicat el director de FEDA, Albert Moles, els treballs es faran en dos fases, la primera de les quals es farà aquesta tardor i la segona a la primavera.

En referència a les zones a arranjar, que es troben a l’angle oposat a la pressa, la fase 1 inclourà els jocs d’aigua, una sèrie d’elements a disposició dels visitants: rodes hidràuliques, espiral d’Arquímedes, etc  i així fins a 8 jocs. En aquesta primera fase també es  faran les grades, que no deixen de ser taulons de fusta massissa col·locats en forma d’escala. Finalment, es faran unes casetes , uns lavabos i es posarà un servei de lloguer de bicicletes.

Pel que fa a altres intervencions al voltant del llac, Mas ha recordat que el Comú voldria posar un giny mecànic per transportar visitants fins al llac. Tot i que no ha donat detalls, sí que ha parlat que s’està buscant inversors per tirar endavant  el projecte d’un telecabina, i que s’estudia la manera de fer-ho factible. Així, el cònsol ha dit que hi ha vàries opcions de sortida des de Encamp, i no ha descartat que es pogués arribar a utilitzar, en l’hipotètic cas que el projecte tirés endavant, l’edifici de l’antic telecabina, que es va posar en marxa fa 50 anys.

El president del Consell d’Administració de FEDA, Jordi Cinca ha volgut remarcar, que FEDA no només és una empresa que produeix energia, sinó que està fortament implicada en assumptes de la vida social del país.