Aquest acord reforça les actuacions de FEDA i el COAA a l’hora d’afrontar els reptes energètics i de sostenibilitat del país, un àmbit d’actuació que és prioritari per a FEDA.

Albert Moles ha assenyalat que el canvi de paradigma energètic suposa un repte pel país, però també és una oportunitat per crear riquesa i contribuir a “la reducció de l’elevat dèficit d’energètic d’Andorra”.

Els edificis antics seran un dels protagonistes d’aquest canvi, i és aquí on la col·laboració entre les dues entitats pot ser més estreta, complementant els coneixements arquitectònics amb criteris d’eficiència i estalvi energètics.

Millorar l’aïllament dels edificis, buscar sistemes alternatius de calefacció o fomentar la creació de petites centrals de producció als immobles –com ara plaques solarssón algunes de les mesures esmentades pels responsables de les dues institucions.

Els degà del COAA, Víctor Blasi, ha mostrar el seu agraïment a FEDA per la signatura d’aquest acord i ha recordat que ambdues entitats ja van col·laborar conjuntament en el projecte Regenera de la CEA, que busca precisament implementar mesures per fomentar l’estalvi i l’eficiència energètica als immobles.

“Fins ara es creia que els arquitectes només ens dedicàvem a l’obra nova”, ha dit Blasi, que ha reivindicat el paper dels arquitectes en actuar en la rehabilitació d’edificis antics, uns immobles que formen la majoria del parc urbanístic andorrà.

Amb la signatura d’aquest acord FEDA i COAA es comprometen també a col·laborar en la difusió dels beneficis socials i econòmics d’aquest nou paradigma urbanístic i energètic, a fomentar la rehabilitació amb criteris d’estalvi i a reforçar la col·laboració entre ambdues entitats a l’hora de dur a terme estudis energètics o arquitectònics.