FEDA fa extensiva la reducció de les tarifes elèctriques a les empreses que s’han acollit a un ERTO

FEDA aplicarà deduccions en la factura de subministrament elèctric a les empreses que han sol·licitat i obtingut una autorització per a la suspensió temporal dels contractes de treball o per a la reducció de la jornada laboral dels seus assalariats.

En compliment del decret publicat al BOPA aquest dimecres 2 de desembre, les factures emeses  al mes de desembre és reflectirà un descompte del 50% sobre el terme de potència i el terme d’energia amb caràcter retroactiu des del mes de novembre.

Per a poder fer efectiva la deducció, els empresaris que ja s’han acollit a un ERTO hauran de fer la sol·licitud prop del Ministeri d’Economia i Empresa. La resta es beneficiaran d’aquest ajut simultàniament a la sol·licitud de suspensió temporal dels contractes de treball o de reducció de la jornada laboral. Les reduccions de tarifa tenen efectes des del dia 1 de novembre del 2020, inclòs i tenen vigència fins a la data en què el Govern estableixi, per decret, que deixa de ser aplicable.

Aquesta nova mesura se suma als ajuts decretats per Govern per a aquelles empreses que han vist davallar la seva activitat. Més concretament, els bars i cafeteries, parcs infantils, o locals d’oci nocturn poden sol·licitar una bonificació del 100% del terme de potència i energia, i del 50 % per a les agències de viatges, bars i cafeteries que no s’hi dediquin exclusivament.

Recordem que aquestes ajudes es poden sol·licitar ja a la planta baixa de l’edifici administratiu del Govern, mitjançant el servei de cita prèvia, o bé des del web www.tramits.ad

El compromís de FEDA envers la societat fa que es vulguin fer totes aquelles accions que permetin ajudar el teixit econòmic del país a superar aquesta crisi amb la menor afectació possible.