FEDA s’ha adherit a la campanya Ice Bucket Challenge en suport als malalts d’esclerosi lateral amiotròfica (ELA) i de la recerca científica sobre aquesta afecció. Per això, ha proposat als empleats que facin donacions voluntàries. FEDA doblarà la suma econòmica total i ingressarà tots els diners al compte corrent que Creu Roja Andorrana ha habilitat específicament per a aquesta finalitat. Aquesta acció respon a la voluntat de FEDA de comprometre’s amb les persones a més de cooperar per millorar la societat.

Per escenificar l’adhesió a la campanya, un grup de treballadors de FEDA s’ha mullat aquest migdia amb una galleda d’aigua freda a l’exterior de les oficines centrals, davant de l’MW Museu de l’Electricitat. Alhora, i seguint les instruccions de la campanya, la companyia ha passat el testimoni al Comú d’Encamp, a CTRASA i a la Mútua Elèctrica de Sant Julià de Lòria.

L'esclerosi lateral amiotròfica, de vegades anomenada malaltia de Lou Gehrig, és una afecció neurològica progressiva que ataca les cèl·lules nervioses encarregades de controlar els músculs que permeten els moviments voluntaris. Ocasiona debilitat en un rang ampli de discapacitats. Com que l'ELA afecta únicament les neurones motores, la malaltia no deteriora la ment, personalitat, intel·ligència o memòria de la persona. Tampoc afecta els sentits de la vista, olfacte, gust, oïda o tacte. Es calcula que l’esclerosi lateral amiotròfica afecta unes 350.000 persones a tot el món i se’n detecten entre un i tres casos nous per cada 100.000 habitants a l’any.

Podeu veure el vídeo de l’acció clicant aquí.