El segell "Llum verda" identificarà les empreses que consumeixin energia renovable

Carles Miquel, Sílvia Calvó i Albert Moles mostren els segells "Llum Verda".

FEDA posa en marxa el segell Llum verda destinat a identificar les empreses que adquireixin el certificats d’origen renovable per a l’energia elèctrica que consumeixin. El director general de FEDA, Albert Moles, ha presentat aquesta iniciativa en el marc de la roda de premsa en què el Govern ha informat del mecanisme de certificació que impulsa l’Oficina de l’energia i el canvi climàtic.

Amb aquests segells, FEDA vol afavorir que les empreses s’impliquin en la transició energètica d’una forma fàcil i assequible, que pot complementar els esforços que facin en estalvi i eficiència energètica o produint energia.

FEDA disposa de l’energia produïda a la central hidroelèctrica i també de la importada de fonts renovables d’Espanya i França i el total d’aquests kW és el que es pot certificar. L’objectiu seria que aquests kW s’esgotessin gràcies a la implicació de les empreses i la ciutadania. En cas que fos així, FEDA té el compromís d’incrementar aquesta energia certificada.

El certificat és un distintiu per reconèixer la contribució que es fa a la sostenibilitat i al foment de la producció renovable, i no pretén fer cap separació física de l'energia que es distribueix als diferents clients.

A través del web www.llumverda.ad els clients de FEDA podran sol·licitar els seus certificats i en base al càlcul del seu consum de l’any anterior se’ls informarà del preu per certificar tota la seva electricitat. El preu que s’ha fixat és de 2€/MWh, un import similar al que es troba als països veïns. A més, a les empreses que certifiquin el 100% de l’energia renovable, se’ls donarà el segell que les distingirà i altres elements comunicatius perquè mostrin la seva implicació.

Igualment, els clients domèstics també podran certificar l’origen de la seva energia i podran fer la sol·licitud a través del mateix web.