Després de l’èxit aconseguit amb les 3.500 visites a l’exposició Els homes de Fhasa, el Museu de l’Electricitat MW acull ara l’exposició titulada “L’energia del sol” que s’hi estarà entre sis i nou mesos. El director general de FEDA, Albert Moles, ha explicat que la voluntat del museu és fer conèixer l’empresa al país, els reptes de l’energia i participar en la responsabilitat social. També, però, es volen mostrar els reptes de futur, i és per això que s’ha triat l’exposició sobre l’energia solar, que parla del lloc que haurà d'ocupar en el futur, del què és i de com se’n pot fer ús.

L’exposició temporal està ubicada a l’entrada del museu i en un passadís que es destina aquest ús. S’han instal·lat diverses plaques explicatives sobre els tipus d’energia solar i els usos que se li pot donar. També s’han col·locat tres columnes amb panells on s’exposen els projectes d’energia solar que té pendents FEDA al Complex Socioesportiu d’Encamp, al Palau de Gel de Canillo i al Col·legi Sant Ermengol d’Andorra la Vella, i els projectes que ja existeixen al Principat, on s’usa aquest tipus d’energia, que són la residència El Cedre, l’edifici Baluard i la nova seu del Consell General. A banda de la informació més purament teòrica, hi ha complements més lúdics com una projecció de vídeo i un joc electrònic amb preguntes sobre l’energia solar.

Una de les informacions destacades que es dóna a l’exposició és la nova reglamentació que permet que els edificis particulars generin energia fotovoltaica i la venguin a FEDA. D’alguna manera es volen donar a conèixer les possibilitats que existeixen i així incentivar que els particulars produeixin energia. “L’energia del sol” vol ser una mostra molt didàctica. Sap què és  l’energia solar tèrmica o fotovoltaica? Sap com funciona una instal·lació de panells solars? Coneix exemples d’edificis bioclimàtics a Andorra?  Aquestes són algunes de les preguntes que els visitants veuran contestades de manera entenedora durant el recorregut de la mostra. A més, com sempre, es pot complementar la visita amb els continguts permanents del museu.