Fa poc temps que FEDA compta amb un nou aliat per desenvolupar les tasques d’inspecció i manteniment amb més eficiència i seguretat. El dron és un invent que, més enllà de la seva popularitat per a l’oci, ha esdevingut un element de molta utilitat per a tasques professionals en el món industrial i de les grans infraestructures.

La transformació de les tasques habituals de visita a les intal·lacions sobre el terreny o mitjançant un helicòpter en vols de dron ràpids i gens contaminants ha permès fer passes endavant per aprofundir en alguns dels eixos estratègics de FEDA, com la sostenibilitat, la digitalització i la qualitat del servei. Així, l’habilitació de diversos tècnics de FEDA com a pilots d’aeronaus no tripulades permet impulsar noves solucions d’inspecció amb revisions més freqüents, més sostenibles, integrant les noves tecnologies per a tasques quotidianes com poden ser el seguiment de les obres, les reparacions, els aixecaments topogràfics o la prevenció d’avaries amb termografies.

El dron estalvia grans mobilitzacions de recursos tècnics i de personal i té un impacte mínim en comparació amb un helicòpter, per exemple. Alhora minimitza els riscos de les operacions per als tècnics, que no cal que caminin hores per la muntanya en zones de difícil accés.

Una gravació digital enregistrada amb la càmera d’un dron pot ser avaluada per diferents departaments alhora en temps rècord. D’aquesta manera, mantenim unes instal·lacions en perfecte estat i ens avancem a les incidències, la qual cosa repercuteix directament en l’eficiència i la qualitat del servei que oferim als nostres clients.

Si vols veure els drons de FEDA en acció i conèixer més detalls de la modernització d’aquestes tasques, et convidem a fer-ho al vídeo següent.