El Consell General dona suport unànim al conveni de connexió de la nova LAT amb Espanya

El cap de Govern i president de FEDA, Xavier Espot.

El Consell General ha aprovat, per unanimitat, el conveni per tirar endavant la nova connexió amb Espanya en la sessió celebrada el dijous 30 d'abril. El cap de Govern i president de FEDA, Xavier Espot, ha presentat el projecte, tot destacant que es tracta d'una aposta clara per a les energies renovables i que és una connexió clau tenint en compte el creixement de la demanda que s'espera al llarg dels pròxims anys.

Espot ha explicat un projecte llarg i complex en el que es porta treballant anys i que consta de tres fases: la construcció de l'ETR del riu Runer, la nova LAT i la subestació d'Adrall. Les obres, tant la civil com l'elèctrica, s'allargaran fins el 2030, que serà el moment en què la nova infraestructura, que permetrà duplicar la capacitat d'importació amb Espanya, entrarà en funcionament.

El cap de Govern ha destacat que es tracta d'un conveni “que impacta en tres punts essencials: la seguretat energètica, la transició ecològica i la capacitat de desenvolupament econòmic i social”. A més, ha indicat que es tracta “d'una estructura moderna i robusta” i que serà FEDA qui es farà càrrec d'aquesta obra.

Els grups de l'oposició han aprofitat l'avinentesa per obrir un petit debat sobre el model energètic del país. Des de Concòrdia, el seu líder, Cerni Escalé, ha posat l'accent en la bona feina que s'estava fent des de FEDA i ha instat a recuperar projectes de FHASA com el salt d'aigua del Serrat. Per la seva part, Carine Montaner, d'Andorra Endavant, ha mantingut un debat amb el cap de Govern al tomb de les minicentrals nuclears que, ha opinat que es poden instal·lar a l'Arieja. Finalment, pel grup demòcrata, Berna Coma ha lloat la bona tasca feta i la previsió a l'hora d'executar la nova LAT amb Espanya.