La sala Sergi Mas acollirà el proper 24 de novembre la segona edició de les Jornades de l’Energia i Ciutats Sostenibles organitzades pel Comú de Sant Julià de Lòria, FEDA i l’Empresa Familiar Andorrana (EFA), amb la col·laboració de la Universitat Carlemany. Les jornades arriben en un moment en què la crisi energètica i la necessitat d’estalvi són qüestions de plena actualitat.

El programa oferirà ponències, conferències, taules rodones i debats relacionades amb tres blocs diferenciats: l'empresa i l'estalvi energètic; els nous models de mobilitat sostenible, i els costos i les opcions per a Andorra per pal·liar els efectes de la crisi energètica.

El cònsol major de Sant Julià de Lòria, Josep Majoral, ha explicat que “un dels objectius d’aquesta corporació des que vaig assumir el mandat ha estat el de posicionar la parròquia com a capdavantera en tot el relatiu a energies renovables i canvi climàtic en general”, i ha afegit que “el fet que es pugui debatre a Sant Julià de Lòria sobre un problema mundial és un punt favorable per a nosaltres i per al país en general”.

Per la seva banda, el secretari tècnic de l’EFA, Joan Tomàs ha manifestat que “son unes jornades fonamentals per tres motius reflectits en els blocs de què consten: els valors en la lluita contra el canvi climàtic, el canvi de cultura en el model de mobilitat i els costos de l’energia que mai havien estat tan importants com ara”

En representació de FEDA ha parlat el seu director general, Albert Moles, que ha assenyalat que “quan vam tancar les primeres jornades pocs pensàvem que un any i poc després tindríem la preocupació que tenim a dia d’avui amb l’energia”, en referència al preu i el consum. A més, ha assenyalat que l’estalvi, a banda de ser una necessitat actual, també ens acosta a un model energètic més sostenible.

La jornada comptarà amb ponents experts com la directora de la Fundació Privada Empresa & Clima, Elvira Carles, el president de la taula interprofessional de l’energia de Catalunya, Francesc Bonvehi, el cap del Servei de mobilitat de l’ATM, Xavier Sanyer, el conseller de Naturgy, Ramon Adell, i el consultor en energies renovables, Josep Rebollo, a més d’altres professionals del país.

A causa de l’incendi al Centre cultural i de congressos, la jornada tindrà lloc a la sala Sergi Mas, que té una capacitat màxima de 100 persones.

Consulta el programa aquí.