Andorra torna a disposar de la connexió amb Espanya

Una de les LAT que hi ha al país.

El subministrament elèctric al Principat ha continuat amb absoluta normalitat des de l’incident que va tenir lloc aquest dilluns a les 12.33 hores a causa de l’apagada a Espanya, i que va durar només uns segons. Des d’aleshores, la connexió amb França ha permès subministrar tot el país de forma habitual, però sense comptar amb la interconnexió espanyola com a socors. Finalment, aquest dimarts al matí, l’operador espanyol, Red Eléctrica Espanyola, ha informat el Despatx elèctric de FEDA que han recuperat la normalitat i que han pogut tornar a aportar tensió a la interconnexió entre Andorra i Espanya.

Així doncs, actualment el Principat continua alimentat pel costat francès – a més de la producció nacional-, però ja disposa de la línia espanyola com a garantia en cas que hi hagués qualsevol incident al costat francès.

Pel que fa al subministrament, està permès tornar a importar electricitat del costat espanyol a partir de demà dimecres.

D’altra banda, durant el temps que no hi ha hagut disponible la línia d’Espanya com a socors, s’ha reforçat l’equip d’operadors al despatx elèctric amb la presència dels responsables per agilitzar l’actuació en cas que hi hagués un incident en el costat francès que requerís intervenir.

Les fortes connexions amb els països veïns, que s’han aconseguit gràcies a la planificació i inversió amb visió a llarg termini des de fa molts anys, i la implicació dels equips han permès que l’afectació de l’apagada d’Espanya hagi estat mínima a Andorra.